Birileri size metaverse arsa fiyatları ne kadar derse sakın şaşırmayın! Meta evrenin temelinde, her bir kullanıcının bir karakteri ya da avatar’ı kontrol ettiği bir artırılmış gerçeklik yer alacaktır. Yada kendine ait arsa, ev, araba gibi sanal kişisel eşyalarında yer alacağı kaçınılmaz gözüküyor. Yeni Eticaret ilan sitelerinde sanal arsa ,araba, ev ilanlarınıda göreceğiz.
Örneğin, tamamen meta evrenin içinde kalarak sanal ofisinizde bir Oculus sanal gerçeklik gözlüğü ile bir toplantı yapabilir, işinizi bitirip blockchain tabanlı bir oyunla rahatlayabilir ve daha sonra da finansınızı ve kripto portföyünüzü yönetebilirsiniz. Yada hastalarınızla sanal evrende görüşebilir muayne edebilir giyilebilir yapay teknoloji sayesinde uzaktaki ameliyat masasına yatan hastanızı ameliyat edebilirsiniz.
Meta evrenin bazı özelliklerini mevcut sanal video oyunu dünyalarında görebilirsiniz. Second Life ve Fortnite gibi oyunlar ya da Gathertown gibi iş sosyalleşme araçları, hayatlarımızın birden fazla öğesini çevrimiçi dünyalara taşımaktadır. Bu uygulamalar meta evren olmasa da bir dereceye kadar benzerdir. Meta evren henüz hayata geçmiş değildir.
Meta evren, oyunları ya da sosyal medyayı desteklemenin yanında ekonomileri, dijital kimliği, merkeziyetsiz yönetişimi ve diğer uygulamaları da bir araya getirecektir.
Bugün bile değerli eşyaların ve para birimlerinin mülkiyeti ve kullanıcılar tarafından yaratılması birleşik, tek bir meta evrenin geliştirilmesine katkıda bulunur. Tüm bu özellikler, blockchain’in geleceğe yönelik olarak bu teknolojiye güç vermesine olanak sunar.
3D sanal gerçekliğe yaptığı vurgu nedeniyle video oyunları şu anda meta evrene en yakın deneyimi sunmaktadır. Fakat bunun tek sebebi bu oyunların 3D olmaları değildir. Artık video oyunları, hayatımızın diğer alanlarıyla kesişen hizmet ve özellikler sunmaktadır.
Roblox video oyunu, konser ve buluşma gibi sanal etkinliklere ev sahipliği bile yapar. Oyuncular yalnızca oyunu oynamakla kalmaz, “siber dünya” dahilinde oyunu diğer etkinlikler ve hayatlarının farklı alanları için de kullanır. Örneğin, çok oyunculu Fortnite oyununda 12,3 milyon kullanıcı Travis Scott’ın oyun içi sanal müzik turuna katılmıştır.
Oyun dünyası, meta evrenin 3D özelliğini sunar fakat hayatın tüm yönlerini kapsayabilecek bir sanal dünyada ihtiyaç duyulan her şeyi içermez. Kripto; mülkiyetin dijital ispatı, değer transferi, yönetişim ve erişilebilirlik gibi gerekli diğer önemli parçaları sunabilir.
Gelecekte eğer meta evren dahilinde çalışabilir, sosyalleşebilir hatta sanal öğeler satın alabilirsek, mülkiyeti göstermenin güvenli bir yoluna ihtiyacımız olacaktır. Ayrıca, meta evren dahilinde bu öğeleri ve parayı transfer ederken güvende hissetmemiz gerekir.
Son olarak, hayatlarımızın bu kadar büyük bir parçası olacaksa meta evren dahilindeki karar verme süreçlerinde de bir rol oynamak isteyebiliriz.
Bazı video oyunları şimdiden bazı temel çözümler içerir, fakat birçok geliştirici bunun yerine daha iyi bir seçenek olarak kripto ve blockchain kullanır. Blockchain, bu konularla ilgili merkeziyetsiz ve şeffaf bir yol sunarken video oyunu gelişimi daha merkezidir.